10 mars 2011

Gravid

I morron har jag gått klart sexton veckor och börjar traska in på den sjuttonde veckan, vilket känns underbart och nästan ofattbart. Tiden rinner iväg men jag hinner längta, längta till varje fredag då min gravid app jag har på min iPhone ska ändra vecka och jag kan läsa allt nytt spännande som händer innuti mig och med mig. I början av min graviditet har jag inte kunnat äta, se på eller tala om chips, pizza eller liknande. Jag mådde illa en del och ville helst inte lämna min säng, jag kände att jag hade kunnat sova till jordens undergång. Men nu har det gått över och nu är jag mestadels väldigt pigg och vill dricka massa Oboy och chipsen, dom går ner nu för tiden. Förutom att dricka choklad har man ibland fått olika "måste ha" för stunden som när jag gjorde en hel kstrull med grönsaksoppa och åt upp själv eller när jag kände att jag verkligen ville äta fisk och potatis. En dag skulle jag absolut ha min svägerskas brunsås, vilket jag starkt skulle kunna tänka mig nu. Igår insåg jag att jag behövde sug karameller med lakrits och hallon smak för att känna mig glad. Så kan det vara när magen växer och det är ju faktiskt helt okej om man tänker på vad som väntar en om några månader, det där smärtsamma timmarna utan bedövning.... de ni grabbar.

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh va härligt att va gravid! Längtar tills den dagen då jag är det igen:-) Massa cravings:-) Kram