13 juli 2011

Vaniljbullar

Nu är jag i v. 33 och längtan efter mitt lilla hjärta som rör sig så livligt där inne blir bara större och större medan magen växer och växer. Känner stort behov av vila nu, så det blir en del dagar hemma och nu när min kompis dammsugaren strejkar för tillfället, så bestämde jag mig för att utmana mig själv lite och baka bullar. Jag har faktiskt aldrig tagit mig för att göra det förut, inte ensam i alla fall. Men idag bestämde jag mig för att göra det för att överraska min snygga karl. Matlagning och bakning har aldrig varit nått som intresserar mig värst mycket, gäsp! Men som mamma har jag börjat ta tag i det mer och mer och idag lyckades jag verkligen. Min man tyckte det var de godaste bullarna han någonsin smakat, så då ville jag föreviga det här fina minnet. Man vet ju aldrig när det händer igen. Men bakning är faktiskt roligare än matlagning måste jag säga. Men vem vet, kanske blir jag mästerkock en dag. Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid...


Inga kommentarer: