28 juli 2011

Gula stugan

Igår hade vi en skön dag hela familjen ute på vårt landställe där jag växt upp, vi var där varje sommar flera veckor i streck tillsammans med mina kusiner och min mormor och morfar som alltid körde oss i motorbåten till Vaxholm för att köpa glass. Gula stugan var där min familj sov och vi syskon delade på ett rum med två våningsängar, medan mina föräldrar sov i bäddsoffa i vardagsrummet. Köket är litet men mysigt och på verandan där satt jag och Linn och ritade i våra barbie målarböcker dagarna i enda. Här växte vi upp, jag, mina syskon, våra kusiner och även min mamma och hennes syskon och även fler än de på vår långa släkttavla. Igår var vi där igen, och nu satt vi där med våra barn som lekte så glatt i den kalla duschen utanför stugan. Vi grillade till både lunch och middag och jag vågade ta mig ett dopp i det kalla vattnet vid en liten strand som ligger i närheten. Det var en underbar dag med god mat, bad, sol och härlig gemenskap! Min mamma bakade muffins och vi satt under det gula hawaii parasollet min pappa köpt när jag var nyfödd, 23 år gammalt, men så mycket minnen det bär med sig och för att inte tala om småkryp och annat...

Inga kommentarer: