23 november 2010

Ängel syster...

Vad gör du nu? Tänker du på mig? Kanske simmar du med delfiner och äter frukter du aldrig smakat förr.
Pratar med personer vi bara läst om i böckerna, du älskade ju att läsa. Du leker med barnen som aldrig fått födas på den här jorden och skrattar tillsammans med Honom du älskar mest. Kanske åker du nerför vattenfall och hänger i lianer, äter de mest fantastiska middagar och sjunger med din ljuva stämma, skriver låtar och dikter som du alltid gjorde här. Klappar katter som du älskar och vilar i det mjuka gräset. Kära ängel syster jag saknar dig så! Det fanns saker bara du och jag kunde förstå, minnen bara vi kunde skratta åt. Som när vi bodde i vår takvåning på Södermalm och vi hade så tråkigt att vi klädde upp oss, satte på hög hiphop musik och dansade i vardagsrummet tills vi tröttnade. Vi improviserade nya låtar tillsammans med den trogna gitarren, fast varken du eller jag var värst duktig, men oj vilket ordförråd du hade.
När jag var liten tog du alltid med mig på äventyr och nya upptåg, du köpte en T.shirt till mig "KAXIG" stod det på den. Du trodde på mig och slösade med din kärlek över mig, du tyckte jag alltid var vackrast och du beskyddade mig. Men om det var någon som kunde reta mig och bråka med mig så var det också du, vi var så olika med ändå så lika. Du ville alltid ha fest och att inte smaka av fikat var förbjudet. Ditt hjärta var av rentguld och dina tårar för de som har det svårt som renaste källvatten. Din kärlek till oss, din familj var så stark och att förlora dig så tidigt kan även idag kännas overkligt, men minnet av dig bär vi med oss i våra hjärtan ständigt och jag vet att du är på en plats där du älskar att vara. Där allt svart och grått har förvandlats till regnbågens alla färger och att du nu får vila i Hans varma famn, han som skapade dig till att vara med Honom resten av evigheten och en dag så kommer vi ses igen. Jag älskar dig Linn...

4 kommentarer:

Anso sa...

<3 Så vackert! Saknaden är stor! Du är så stark! Kram

Jenny sa...

Tårarna rinner när jag läser det vackra du skriver om finaste ängla-Linn... Gud välsigne dig älskade Joy!

Hanna sa...

Underbart vackert skrivet Joy! Du har en stolt storasyster däruppe!

Alexandra sa...

Kära Joy det så underbart fint du skriver till Linn att du saknar din syster jag också men jag saknar jättemycket henne var hon bo i himlen att jag älskar henne så mycket jag älskar dig Joy kram Alexandra