29 november 2010

Working with colours...

Röd, gul, blå, rosa, lila, grön. Varm, kall, mörk, ljus. Rund, avlång, hjärtformad, slät, rynkig, tjock, smal eller kanske mitt emellan. Så börjar min resa varannan helg jag åker till mitt jobb och den börjar när jag kliver utanför min dörr och intar världen utanför. När jag kliver på pendeltåget ser jag människor i olika hudfärger, olika former och nyanser. Jag ser  en ung tjej i höstens moderiktiga stövlar, en byggarbetare i gröngul väst och ring i örat, en ung mamma i slarvig knut och en skolklass på flera tonåringar som alla ser olika ut.
Ibland försöker jag tänka ut vart människor kommer ifrån och vart de är på väg. Det finns en historia bakom varje ansikte och alla är de olika och fyller ett syfte i den här världen som vi lever i. När jag äntligen kommer till jobbet fortsätter där världen av färger och fantasi, jag älskar den. I mitt jobb hjälper vi folk att framhäva det bästa hos sig, eller varför inte trolla till sig ett par långa fjäderfransar och lite glitter och glamour för en kväll ute med vännerna. Här arbetar jag med några underbara tjejer som alla ger små privat kurser för att kvinnor (&män) ska få hjälp med allt det som de undrar över när det gäller hyn, sminktips och annat smått och gott. Alla är vi så olika, men så vackra och unika på vårt eget sätt. Här är det meningen att var och en ska hitta det som passar deras hudton och ansikte bäst. Läppstifts hyllan är ju ett av mina favorit ställen måste jag erkänna, det finns ju inget bättre än ett par korallröda läppar som piggar upp och fräschar till efter en lång och kall resa så här års, man måste bara se till att näsan inte matchar läpparna efter den kalla kylan, den ska vara fin och pudrad.
Ett tips till alla där ute, basen är grunden till en bra makeup men nyckeln till verklig skönhet kommer från insidan, för det som gömmer sig där inne speglas i ditt ansikte. När tryggheten, kärleken och självförtroendet ligger som grund i ditt hjärta då kan man börja titta på vilken ögonskugga som framhäver dina blå ögon mest.
Vi måste våga omfamna vår egen skönhet och inse att vi alla är olika och att det är precis så det ska vara och det är det som gör den här världen vacker!

Tips för att framhäva din ögonfärg.
  • Gröna ögon: Lila, Rosa, Plommonfärger
  • Blå ögon: Guld, Aprikos, Brun
  • Bruna ögon: Bruna Skimriga & Guldiga nyanser, Grön
  • Ljus Bruna ögon:  Grönt, Gult

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, va fint skrivet! Helt sant. Kan tänka mig att tjejer känner sig uppmuntrade när de varit hos dig i butiken!

Då får jag börja använda grönt och gult på ögonlocken nu;)

Helt underbar lovsång idag - TACK!

KRAM Magda