20 november 2010

En lördag med Valentino

Idag fick jag och min lilla prins spendera dagen själva eftersom Micke hade jobb och göra. Vi har haft en lugn och underbar lördag tillsammans efter en fredag där schemat varit lite mer intensivt där vi köpt födelsedags present, träffat goa vänner, övat med band och spelat i kyrkan. Idag började vi dagen med täcket i soffan och Lois och Clark Kent på teve, roligt nog så släppte han inte teven med blicken utan han verkade tycka det var väldigt intressant, eller var det Lois gnistrande bruna ögon?
Efter frukost, god lunch och en tupplur begav vi oss till Ica nära för att köpa lite lussebullar och annat smått gott som vi kunde fördriva tiden med innan pappa kommer hem. Sen blev det bad och bokläsning, jag älskar dagar som dom här.
Jag älskar att bara vara och njuta av livet med min lilla pojke.
Min fina lilla Valentino, han har så mycket upptåg för sig och om han inte får som han vill lutar han huvudet mot det närmaste till hands och gråter förtvivlad. Han är varken orädd eller speciellt blyg, han är otroligt social, han är glad och har verkligen humor.
Han gillar även att låtsas skratta, men tillslut så går det ju inte längre. Godisgris är bara förnamnet, men då har jag bara mig själv o skylla....och Micke såklart. Men karln kan ju behöva lägga på sig lite. Han trivs bra i lägenheten där han bott nu i 3 månader och hans favorit kompis är ju så klart Maggan, grannens lurviga katt som brukar ligga utanför dörren och vänta på matte och husse. Han är så förälskad i henne och det är svårt att slita dom från varann, en gång smet hon i hos oss och gömde sig i garderoben och jag kunde bara inte hitta henne.
När min lilla nallebjörn nu somnat så får jag min egen tid och det är härligt...






Inga kommentarer: