18 augusti 2011

Crazy Cravings

Nu är vi äntligen inne på mitten av augusti, jag är nu fullgången 38 veckor och i morgon går jag in i vecka 39. Det känns ofattbart! Snart kommer jag ha min lilla bebis i famnen, nu känner jag mig redo för förlossningen. Jag har kommit till den punkt då jag vill känna smärta, tänk att man kommer dit tillslut?! Ofattbart. Till skillnad från graviditeten med Valentino har jag haft en del förvärkar, inte många men trycket har varit helt annorlunda, trodde lilla bebisen skulle trilla ut här om dagen. Med Valentino visste jag inte ens hur en förvärk kändes, fick inga förvarningar alls. Sen två dagar in BF, halv två på natten, POFF gick vattnet och fem timmar senare var han ute. Väntar nu med spänning på hur den här förlossningen kommer gå till, helt annorlunda kanske. Men jag längtar och har längtat länge nu. Magen växer fint och allt fungerar som det ska, ligger vaken en del på nätterna nu och väskan vi ska ha till BB har jag nog packat om en fyra fem gånger nu. Som alla vet så kan ju gravida få för sig de mest speciella saker, som här om dagen så ville jag bara ta en varm dusch och äta en skål med limeskivor för mig själv samtidigt, tro det eller ej, men jag njöt! Sen här om dagen fick lime skivorna ligga i ett glas med vatten, åt limen först sen drack jag vattnet. Så gott! Köksrengöring, badrumsrengöring, diskmedel, te sorter m.m har jag bara köpt i citron. Jag tror jag ser en röd tråd. Jag kan bli tokig på mig själv med de här konstiga cravings jag känner, men snart är det över och då kommer jag inte längre behöva stanna på Ica vid tvättmedelet och sköljmedlet och lukta eller känna att jag skulle vilja dricka ett glas med citronrengöring....

Inga kommentarer: