20 augusti 2011

En mammas längtan...

Du är så nära mig som du någonsin kommer vara, du hör mina andetag och mitt hjärta slå, varje slag fylld med liv och kärlek ämnat för dig. Trots att jag känner dig så väl ínom mig och vet att du finns där. Så längtar jag efter att få se in i dina vackra oskyldiga ögon, ögon från en ängel som precis lämnat en himmel för att komma hit till mig för att förgylla mitt liv och ge dagarna guldkant. Jag längtar att få forma ditt namn med mina läppar och se dina händer gripa tag om mitt finger, se din pappa kyssa din panna och stoltheten i hans ögon. Du är den vackraste gåva Gud någonsin gett mig, ett liv inslaget i det vackraste paket. Du är en lysande stjärna på en nattsvart himmel, solen efter en regnig dag, doften av syrener efter en kall vinter och vinden som torkar bort den mest sorgsna tår. Min dotter....jag älskar dig!