22 januari 2012

My Home

Jag tror de flesta håller med mig när jag säger att hemmet faktiskt är en av de viktigaste platserna i ens liv. Det ska inte kännas jobbigt att komma hem, utan det är där vi ska kunna vila och pusta ut efter en dags arbete. Det är där vi ska bjuda hem våra vänner, våra barn ska växa upp, där vi sover, äter och lever. Och hur kul är det inte att få inreda det! En passion jag har är ju just inredning och eftersom det inte ser ut som att vi ska flytta än på ett tag så bestämde jag mig för att fixa och trixa litegrann. Jag och min fantastiska man som är lika impulsiv som mig själv, vilket jag älskar! Vi sålde vår soffa och vår dubbelsäng för att hitta en mindre dubbelsäng för att kunna få plats i Valentinos lilla sovrum så Valentino och Sunday kunde få det stora rummet. Med så mycket nya leksaker efter jul, så kände vi att vi ville prioritera barnens rum så de kunde få mer utrymme. Men jag trivs bättre i vårt nya, lilla romantiska sovrum. Jag är en sån där person som behöver omväxling och förändring för att inte
bli alltför uttråkad, vi stormtrivs.
Soffan var väl använd och vi kände att det var dags för en ny, vi höll fast vid divan stilen men vi ville göra det snäppet modernare hemma, så det blev en svart skinn soffa och lite nya kuddar. Jag kan starkt rekomendera en sån om man har barn som gillar att kladda! Den är bara att torka av. Jag sålde även min super snygga shabby chic fåtölj också. Förändring!
Det blev ett nytt barnskåp till barnens rum istället. Allt hittade vi på blocket, som nytt, super billigt och smidigt. Sundays vagga håller jag fortfarande på och försöker sälja,
men jag hade kvar en spjälsäng från när Valentino var mindre. Så jag valde ut en häftig färg på en färgkarta och Micke tog
med sängen till jobbet och målade den hallon röd/rosa. Måste säga att den blev ganska cool. One of a kind om man säger så. Men hon är ju min coola lilla prinsessa, så det fick bli en sån.
När man inreder hemma ska man vara smart, mixa nytt med gammalt, mordent med shabby, sött med salt och snygga grejer behöver inte bli dyra. Man ska leta på de rätta ställena. Barnens rum är inte helt färdigt ännu, måste finslipas, men man får ta en sak i taget.
 I alla fall försöka! Jag har svårt för det, jag håller gärna på nätterna i ända tills det blir färdigt, I just love it. Vi fyndade hyllor på Ikea till Valentinos sovrums del, 49:- styck. Ett riktigt kap, breda och fina. Valentino har så många gosedjur och speciellt små råttor som han gillar och de fick plats där uppe.  Sen fick han en Paris kudde att ha på sängen, jag och Mikael förlovade oss där så Eiffeltornet har en speciell plats i mitt hjärta. Jag hittade även jätte fina söta små cupcakes tavlor på Mio för bara 69:- styck. Så tre sånna blev det över Sundays spjälsäng och en Marilyn Monroe kudde, men bara för att den var snygg och ganska billig!
Hittade även en hyfsat billig matta på Rusta. Valde en krämigare färg för att det skulle kännas varmare och
pricken över i:et är ju de fina ledljusen från Ikea som jag köpt tidigare. Är lite svag för sånna, tycker de höjer mysfaktorn en del! Det är alltid kul att få vara kreativ och nu laddas batterierna för nästa upptåg, vi får se vad det blir!

2 kommentarer:

Anso sa...

Jättefint!!! <3
Jag vill göra om hemma nu oxå. Har köpt lite nya gardiner och kuddar till vardagsrummet, men det behöver tapetseras innan jag kan sätta upp dem. Johan säger att nu väntar vi lite med tapetsering och så, babyn är ju här snart :-)

En minut med mig... sa...

Visst är det kul att göra om! Det tar ju lite tid att tapetsera, men om man bara ska ha fondvägg så kan det gå på ett par timmar =)
Kul att lillen kommer snart!!!
LOVE<3<3<3