1 januari 2012

Good Bye 2011 & Heloo 2012

Nu är 2011 slut och ett nytt år ligger framför oss. I slutet på året brukar jag som många andra stanna upp och summera året som gått. Vad har fått prägla mitt år, mitt 2011? Inget år är nog helt fel fritt, visst har jag haft med och motgångar, men för mig har 2011 varit som ett regn efter en öken och jag kan se Guds hand över mitt och min familjs liv. För ett år sen fick jag reda på att ett nytt litet liv fanns inom mig och idag, första dagen på året barnvälsignades min lilla Sunday Linn. När jag ser in i hennes vackra ögon kan jag inte beskriva den lycka och kärlek jag känner till henne men också till Gud som är den som gett henne till mig.  Jag kan bara tacka för det här året och trots att man ibland har känt att det inte varit lätt på olika områden så har min kärlek till Gud växt ännu mer och tryggheten gett mig en sån glädje. Igår firade vi det gågna året hemma hos min syster och hennes man och barn, tillsammans med våra fina vänner Moises, Frida och deras barn Filippa och Noah. Vi åt god mat, syrrans goda kladdkaka, chips och godis och bara umgicks och väntade in 2012. När vi närmade oss tolvslaget så la vi det kommande året i Guds händer och firade sen med god dricka medan vi såg de vackra fyverkerierna i alla dess olika färger. Sen satt vi kvinnor och pratade om förlossningar fram till två på natten. I morse när jag stod i duschen tänkte jag, undra vad det här blir för ett år? Det kändes oförutsägbart, för när vi skulle gå in i 2011 då visste jag att det bara kunde bli bättre än 2010 eftersom Linn gick bort då. Sen innan vårt söndagsmöte idag så träffades vi familjen och pratade, då sa min mamma.
"Det här året är ett oskrivet blad och det vi talar ut, så kommer det bli."
Och där fick jag mitt svar, precis det jag talar ut över det här året så kommer det bli och jag tänker ha ett grymt spännande år där jag får fortsätta att följa min stjärna och erövra de drömmar som Gud lagt ner i mitt hjärta!





Inga kommentarer: