5 april 2011

Birthday Girl...

Lycklig är nog det första ord som kommer upp i mig när jag tänker på dagen som var igår, min födelsedag. Tidigt gick jag upp för att göra mig i ordning och i duschen slog det mig att det faktiskt var min stora dag och första presenten väntade på sjukhuset. Spänningen steg i bilen och många tankar flög genom mitt huvud men jag visste att vad det än var som väntade så var det något vackert och stort! Jag hade bett till Gud ett flertal gånger om att få en snäll barnmorska och att man skulle få reda på bebisens kön. Alla mina böner besvarades, vi möttes av en go kvinna som hälsade oss välkommna och vi påbörjade ultraljudet, hon förklarade varje del på min lilla bebis och jag låtsades självklart se varje del, men det mesta var suddigt, men åh så vackert! Jag frågade försiktigt om hon kunde se könet på den lilla filuren, men den knep försiktigt ihop benen. Micke förklarade att det var min födelsedag och det skulle vara roligt att veta, då blev hon så glad för min skull och sa att hon skulle ta extra tid att ta reda på vad det var. Jag bad en tyst bön till Gud och kort därefter särade bebisen på benen och barnmorskan visade oss att det var en liten baby girl! Jag blev så förvånad. "Går det?" Utbrast jag, haha. Min mamma brukar skämta med mig att jag kommer få tre rödhåriga pojkar som kommer springa runt och busa. Det har jag liksom börjat tro nästan. Vi är så lyckliga! Det känns underbart att ha en av varje och hennes namn det bar jag på redan innan jag ens visste att jag var gravid med min underbara dotter. Men dagen var inte slut där, Gud hade förberett allt för mig på ett så speciellt sätt. Jag kan inte sluta förundras över hans kärlek och hans nåd. Ibland kan livet verkligen se svart ut, men så länge man håller sig nära Gud så kommer ljuset tillbaka, jag lovar. Solen sken igår, det är min önskan varje 5:e april. På eftermiddagen skrev vi på kontraktet med köparen för vår lägenhet, vilket är helt otroligt. Hon gav oss ett pris som var över vår förväntan och från att vi kontaktade mäklaren för försäljning så gick det sju dagar och på min födelsedag skrev vi kontraktet. På kvällen blev det mys med familjen hemma hos mina älskade stora syster. Det blev goda mackor, kladdkaka, chips, godis och presentöppning. I can only smile!

Inga kommentarer: