8 april 2011

Linn, ett föredömme, en gudskvinna, en ängel...

Jag tog en stund och läste från min älskade stora systers blogg som hon skrev när hon levde här på jorden, oss tjejer emellan. Jag kan inte sluta förundras över hennes mod och hennes enorma kärlek till både Gud och människor. Hur hon ständigt kastade sig på Gud i varje svår situation, hon gav allt som fanns i hennes hjärta och hon levde ett passionerat liv. Hon skriver mycket om unga kvinnors självbild och hur vi inte får förlora vår krona som Gud gett oss! Vi ska inte vara prinsessor som lever som alla andra i den här världen, utan vi ska ha vår trygghet hos Gud och ingen får någonsin ta vår krona i från oss. Hon slutade aldrig tro på Guds mirakler och det får vi inte heller göra. Han har lagt ner så mycket positivt i våra liv och längtar efter att uppfylla alla våra drömmar.
Linn fick till slut komma hem till sin älskade pappa där hon nu dansar fritt, skrattar och njuter som hon aldrig tidigare gjort. Jag saknar henne så mycket varje dag, men jag vet att om jag skulle be henne att komma hit, så skulle hon skaka på huvudet och ge mig sitt vackra leende. Hon är på den plats där vi alla vill leva en dag. Det är lätt att bli ytlig och självisk i ett sånt samhälle vi lever i, men min längtan är att få leva ett liv där jag förändrar och ger av min kärlek och tid precis som Linn levde sitt liv. Hon beskriver hur mycket hon älskar sin cellgrupp, hon såg dom som sin döttrar och även när kroppen kämpade emot så gav hon inte upp utan tryckte på hårdare. Hon var en hjälte och gav aldrig några ursäkter för att inte tjäna Gud. Idag är en ny dag, lev den fullt ut!

Linn, jag älskar dig och saknar dig!

1 kommentar:

Hanna sa...

Underbart!!!Hon är speciell Linn! Kärleken själv! Tänk vilken tur vi har som får träffas uppe i himlen, hon hann först, hon får guida oss däruppe sen!
Kram