19 april 2011

Grow my little flower...

Tiden går, ibland för sakta och ibland för fort. Magen växer och jag kan jag se framför mig hur hon hängt upp den klittrande discokulan där inne och dansar till den vackra musiken som spelas där inne. Mitt hjärtas pulserande slag, djupa in andningar, ibland kanske till min egen sång och ibland till trummorna och basen när vi har rep med bandet. Min första magbild blev den här sent igår ikväll, har gått in i sjätte månaden nu och ser fram emot resten. Jag kände de första rörelserna tidigt och nu väldigt ofta, det känns fantastiskt. Nu är våren här på riktigt och att få uppleva den igen är som balsam för hela mitt inre och trots lågt järnvärde och tidiga mornar så växer leendet på läpparna. Våren har så mycket att erbjuda och är en härlig bro över till sommaren, igår tog jag av mig skinnjackan en stund och det kändes nästan ofattbart efter en så kall vinter.
Snart är det påsk och det känns underbart, då blir det en liten trip upp till Jämtlands stugan med svärfamiljen, lovely.

Inga kommentarer: