28 juni 2011

En helg i Övik...

Äntligen kom torsdagen och vi lämnade Stockholm ca kl 11 innan lunch. Regnet öste ner som aldrig tidigare, men inget mig emot. Jag älskar regn, så länge jag inte har gjort mig fin för en fest och vill hålla frisyren så snygg som möjligt så klart. Vi hade ganska många timmar framför oss upp till min mans födelseort. Mikaels farfar hade nämligen fyllt 80 år och hela släkten skulle fira honom på midsommar. Vårt första stop blev Hakke Gård i Gävle där vi åt lunch tillsammans med Mickes brorsor, svägerskor, samt barnen. Det var trevligt! En lång resa låg framför, men med godis och modemagasin klarar man sig långt och Valentino skötte sig exemplariskt både dit och hem. I Sundsvall blev det shopping och när vi kom fram på kvällen tog vi in på fint hotell, åt en riktigt god middag i restaurangen och somnade sen mätta och belåtna. Resten av dagarna blev det släktträff, grilling och bad med Magnus och Elin, lite shopping och dopp i hotellets pool. Jag får inte glömma hotel frukosten som var fantastiskt god. De bjöd på alla slags frukter, smoothies, youghurts med alla möjliga torkade frukter och muslin. Gott bröd, scrambled eggs, korv, bacon, pannkaka, grönsaker, te, kaffe och juice...mm så gott!



Inga kommentarer: