7 juni 2011

Im back & Im home...

Nu sitter jag här och njuter av mitt nya hem på Söder. Jag fick chansen att flytta tillbaka till stan och jag tog den, jag tror verkligen att jag kommit hem. Jag är tillbaka på den plats där min fantastiska son föddes och nu får mitt andra barn även födas här, vilket känns otroligt bra. Igår satt jag vid mitt piano som mina underbara föräldrar överaskade mig med, det är svårt att beskriva känslan när tonerna långsamt klingar genom det ljusa, shabby chic inredda vardagsrummet och Valentino långsamt somnar på soffan till min mjuka röst. Jag känner tacksamhet till Gud över hans stora nåd och kärlek. Livet är verkligen inte barmhärtigt mot oss många gånger, det kan göra väldigt ont ibland. Men i våra svåraste stunder växer vi och bakom varje svart moln väntar Gud med sina armar utsträckta och ger oss de drömmar som vi vågar tro på när ingen annan gör det. Sommaren är här nu och trots min extra gravidkilon och den stora bulan på magen så känns det underbart med sol och värme. Nu har vi bott här i ca 3 veckor och hela familjen stormtrivs, inte minst Valentino som fått eget rum som jag succesivt inreder, snart är jag nöjd. Allt i lägenheten är på sin plats, men lite återstår och vi tar en vägg i taget, en möbel efter vartannat.
Nu ska det njutas av sommaren och inom mindre än tre månader kommer lilla fröken Carlson.

Inga kommentarer: