19 juni 2011

Passion for makeup

Igår var det ännu ett vackert ungt par som valt att säga ja framme vid altaret och jag fick privilegiet att sminka denna vackra brud och hennes tre tärnor, två var hennes yngre systrar och den tredje en kär vän till henne. Jag tog mig till salong Orkidé där min vän Déborah befann sig med bruden och fixade håret. Det här är min utbildning, en av mina stora passioner i livet och min hobby. Det spelar ingen roll att magen är tung och värmen är mer påtaglig. Att få arbeta med ett naket ansikte och sakta men säkert täcka, framhäva, förgylla, ljusa upp, matta ner, välja färger och sakta men säkert komma fram till de resultat man redan sett i sin inre syn är en fantastisk känsla och tillfredställande för min själ och min kreativitet.
Den här bruden hade valt en lagom skarp ögon makeup i brun ton med rosiga kinder och läppar i aprikos. Att få arbeta med några av de färger som ligger närmast om hjärtat är ju inte fel det heller. Tärnorna fick en ljus, fin bas, lätta ögon och rosiga kinder till de aprikos färgade klänningarna.
Makeup är en tillgång och hjälper oss människor att framhäva det vackra.
Precis som det mesta i det här jordelivet behöver underhållas, våra hem behöver städas, våra hus målas, våra blommor vattnas, så behöver vi också ta hand om oss själva. Här är några tips!


Favoriter från Makeupstore
Consealer: Cover all mix (Tre olika färger, röd- täcker blått, gul- täcker rött, vit- ljusar upp under ögon)
Läppglans: Queen (Skimmrig aprikos)
Rouge: Lust (Aprikos, skimmrar mot guld) För en mattare aprikos välj Lush.
Eyedust: Morning breeze (Skimmrar i guld ton, perfekt för en lätt sommar make)

Inga kommentarer: