12 juni 2011

Sweet Lördag

Att få vakna upp i mitt ljusa sovrum och få se den fina kristallkronan i taket och höra två snarkande killar, en på vänster sida och en på höger sida, är det bästa med lördags morgonen. Dom lediga dagarna är guldvärda och speciellt en dag som den där, inget inplanerat, vi gick bara dit vinden förde oss. Efter en liten sovmorgon promenerade jag, Mikael och Valentino till Slussen och tog en härlig lunch på Café Fåtöljen, för den som inte smakat den goda kyckling pastasalladen med fetaost blandning måste göra det. Otroligt god fräsch och lagom mättande en varm lördag. Det är svårt att inte känna en lätt suck av kärlek, glädje och hopp en sån där vacker lördag tillsammans med några av dom man älskar som mest. Vattnet i Gamla Stan glittrade och båtarna åkte fram och tillbaka, människorna vågade släppa dagens bekymmer och satte sig istället ner vid vattnet för att ta emot solens varma strålar. Vi bestämde oss för att gå in på de små gatorna och hittade glass stället dit min mamma brukade ta oss barn när vi var små. De gör sina egna våfflor och erbjuder en massa spännande blandningar. Min blev tre valfria kulor, till de fick jag brownie bitar, grädde och choklad sås. Micke tog en marängswish och Valentino fick självklart smaka. Ett orkesterband spelade live och vi satte oss ner och njöt ett tag tills solen blev för varm, sen blev det en promenad hem. På kvällen åkte vi till Sofia och Daniel där vi grillade och fick god fruktsallad. Barnen lekte i den lilla blå bassängen och sen blev det en liten promenad och kvälls te. Det var en härlig lördag!


Inga kommentarer: