9 december 2011

Christmas Time

Det är ca ett år sen jag påbörjade min blogg, en sida där jag skriver om mitt liv på alla möjliga olika områden, familj, Gud, intressen, saknad, sorg, glädje och bara mina tankar om livet. Min lilla dotter har nu hunnit bli tre månader och jag tycker hon är perfekt, fantastisk på alla sätt. Hennes blick är sån att när hon ser på mig eller min man så ser hon så förälskad ut, hennes ögon bara lyser av kärlek, hon är så speciell och så mild på alla sätt. Hon är min sol som lyser upp i det mörka vintervädret. Nu är julen snart här och julstämningen är på topp här hemma, stjärnan hänger i fönstret, julmusiken är på, granen är klädd och vi har bakat pepparkakor, två fick hänga i Valentinos fönster. De tre årliga julkonserterna är avklarade, de va i princip fullsatta och det var härligt att få vara med ännu en gång trots en nyopererad liten Valentino, en krasslig make och en tremånaders bebis. Allt blir vad man gör det till! Nu äntligen har Valentino fått göra sin operation och allt har gått bra. Nu är han här hemma och myser med mig och Sunday Linn, jag njuter av min vackra lilla pojke.
Åh, om det ändå gick att beskriva med ord hur underbar han är! Han är en liten ängel från himlen, så klok, snäll, rolig och känslig på det sättet han förstår så mycket mer än vad man tror. Idag startade vi dagen med Beethoven den stora St Bernards hunden, en ny favorit film för min lilla Tino. Det spelar tydligen ingen roll att det ska vara tecknat. Önskar man hade tid för att ha en sån där stor fantastisk hund, helt underbar. Men vem vet? En katt kanske det blir i framtiden. Tiden rusar iväg och jag ser fram emot ledigheten tillsammans med min lilla familj. Har faktiskt inte påbörjat julklappshandlingen än, men ser fram emot det enormt. Älskar att få köpa presenter till nära och kära. Jag och Micke funderar fortfarande på vad vi ska ge varann i år, vi får se om vi lyckas köpa något, annars blir det en gemensam present som vi unnar oss.
Nu blir det lussebullar, pepparkakor och glögg i mängder. Det är viktigt att njuta av julen, den kommer bara en gång om året och är faktiskt inte så lång. Så nu njuter jag av livet och ser fram emot ett nytt år som närmar sig med stormsteg.... God jul!




Inga kommentarer: