20 december 2011

Himlen

Himlen blir så verklig när man förlorat någon man älskar. Inte för att jag inte trodde på den förut innan Linn gick bort. Men nu när hon är där så har himlen fått en ny plats i mitt hjärta, en mer verklig plats och livet har fått en ny innebörd. Det är lätt att upptas av livets alla nödvändigheter, stress, ytlighet, relationer som kanske inte fungerar, laga mat, städa och alla dessa utgifter.
Men när man får tid att stanna upp och vända sin blick mot Jesus, då förändras allt och man får rätt perspektiv på livet. En av mina favorit platser är vid mitt vackra, vita piano. Även om jag inte är speiellt duktig eller kan så värst mycket piano, så är det där jag brukar uttrycka min kärlek och tacksamhet till Gud genom min sång. Idag fick jag en sån stund när lillan sov och Valentino bakar hos min kusin. Jag har skrivit en sång om himlen, en väldigt enkel text med några få ackord. Himlen är verkligare än vad man tror och när jag sjöng den idag så kändes saknaden av Linn så stor. Livet hinner ifatt ibland när man får en stund för sig själv, men jag känner mig så tröstad av Gud. Hans kärlek gör mig trygg och stark. Vart skulle vi vara utan den största gåva som någonsin kommit hit till jorden? Och om några dagar ska vi fira den stora dagen! Mitt hjärta fylls av en oändlig tacksamhet. En tacksamhet för att vi fått ett ljus som lyser genom det djupaste mörker. Ljuset från himlen.


"Jag ser en himmel lyser så klar, den närmar sig
Portar av guld, ett ljus så starkt, förvandlar mig
Jag vill leva nära Dig, resten av mitt liv
Jag vill ära dig med min sång, min sång

Du är helig, Du är helig
Du kommer snart
Du är helig, Du är helig
Du kommer snart tillbaks"

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad fint Joy!
Ja, man får trösta sig hos Gud, underbart att veta att det finns något mer efter detta och att de nära och kära som lämnat har det så fantastiskt bra!
Fin sång!
Kram